Moja prva Erasmus+ omladinska razmena

Tim Štek House-a u Italiji 

Piše: Ana Ognjanović


Novembra 2018. godine članovi udruženja Štek House-a su bili deo Erasmus + projekta u Italiji, pod nazivom „Priroda: igralište za inkluziju mladih ljudi“ (eng. "The Nature: a playground for the inclusion of Young People"). Organizator je bilo udruženje ARCI Chieti i ORA network.

Prenosimo deo utisaka i informacija o projektu kroz reči jedne od učesnica, naše Ane Ognjanović.
Moja prva Erasmus+ omladinska razmena. Iako sam ranije dosta putovala van granica naše zemlje bilo sa porodicom, prijateljima, ili sama, ovo je bilo jedno sasvim novo i neočekivano iskustvo za mene. Sam pristup jednoj vrsti obrazovanja sa kojim sam se sada prvi put susrela, kao i druženje i upoznavanje novih ljudi, kultura i običaja veoma mi se dopao.
Na početku, moram da citiram reči naših domaćina:


„Živimo u svetu prepunom kutija. U našim svakodnevnim rutinama živimo u ograničenom prostoru u kom se krećemo iz jedne kutije u drugu kako bismo se održali u zoni konfora. Možemo imati sve mogućnosti i svu slobodu, ali umesto da ih koristimo, ostajemo pri racionalnom razmišljanju i bojimo se promene. Zašto? Jer ne znamo da se ponašamo drugačije. Kreativnost i učenje kroz kreativnost nam može pomoći da se oslobodimo ovih kutija i da stvorimo promenu.           
-          ORA Priručnik o omladinskom radu“


Ovo je prvi put da kao udruženje budemo deo Erasmus+ omladinske razmene, da zajedno sa njima putujem u druge gradove i države. Družili smo se sa mladima iz drugih evropskih zemalja: Belgije, BiH, Bugarske, Italije i Albanije. Projekat je imao za cilj da upozna mlade ljude sa važnošću očuvanja životne sredine, našim uticajem koji imamo na planetu zemlju kao i upoznavanje sa ličnom odgovornošću svakog od nas. Poseban akcenat je bio stavljen na oprašivače, njihovu važnost i zaštitu, tj. insekti i životinje koje se bave oprašivanjem biljaka i njihova uloga i značaj u našim svakodnevnim životima. Aktivnosti su bile koncipirane tako da povežu životnu sredinu i kreativnost, njenu zaštitu kroz slobodu izražavanja i na taj način podstiču saradnju među partnerima projekta i prihvaćanje različitosti kulture.
Interkulturalno veče i predstavljanje srpske hrane/ ph:Štek House
Deo ovog projekta sam bila i ja. Turistički posetiti stranu zemlju je uvek zanimljivo, ali prilika da kroz projekat upoznate zemlju i njenu kulturu pruža puno više od toga. Deset dana bili smo smešteni u gradicu Atri, u regiji Abruco, dok smo gotovo sve aktivnosti vezane za realizaciju projekta, obavljali u Parku prirode „Calanchi di Atri“. Prvi put sam se upoznala sa metodologiom neformalnog obrazovanja (non-formal education) i poželela da takva edukacija postane i deo našeg svakodnevnog obrazovnog sistema. Neformalno obrazovanje (NFO) je način učenja kroz istraživanje, posmatranje, igru, promišljanje, delovanje i deljenje. Neformalno obrazovanje predstavlja strukturisan pedagoški pristup obrazovanju sa jasno zacrtanim ciljevima, koji osposobljava mlade ljude da formiraju svežu perspektvu  i da sami stvore svoji jedinstveni put učenja.
Ana Ognjanović (desno) u jednoj od aktivnosti na projektu/ph:Štek House
Edukativnu radionicu, čiji sam učesnik bila i ja, vodio je Alan Hulme, direktor organizacije Urban Organic, iz Engleske. Svojim načinom rada i metodama koje su dizajnirane tako da osiguraju direktnu uključenost svih učesnika u proces i u svakom trenutku, kroz promociju slobode izražavanja, razmenu, saradnju, interakciju i kreativnost, svako od nas je mogao da na kreativan i dinamičan način iskaže svoje veštine, unapredi kreativnost ali i stekne nova znanja. Zahvaljujući ovakvom pristupu osećala sam se slobodnom da izrazim svoje ideje i razmišljanja na temu zaštite oprašivača. Biti deo jednog ovakvog tima pruža neverovatno zadovoljstvo. A posebno moram da naglasim da sam se prvi put susrela sa mogućnošću da koristim razni alat za obradu drveta. Otkrila sam meni do tad nepoznati svet, koji otvara vrata ka novim interesovanjima i predstavlja nov način učenja.
Radna atmosfera na projektu/ph:Štek House
Pored samih radionica, upoznala sam novu kulturu, jezik i običaje. Imala priliku da upoznam mlade ljude iz drugih zemalja sa različitim obrazovanjem, drugačijeg uzrasta, načinom odrastanja, drugog maternjeg jezika i opet tako sličnih meni,  ujedinjenih oko zajedničke ideje o realizaciji ovog projekta.
Učesnici projekta /ph:Štek House
Zavrsen jedan Erasmus + projekat ne mogu smatrati krajem, već početkom svog novog učeća u poboljšanje i promenu svoje lokalne zajednice. Uz saznanja, iskustva i novostečenih veština biće jednostavnije i interesantnije. Volela bih da mladima u našoj zemlji približim ovaj vid obrazovanja i trudiću se da u tome uspem. Jer ipak neke stvari ne možemo naučiti samo u školi.

Foto galerija:(Photo/ facebook /Štek House) 

















Коментари

Популарни постови